maandag 20 oktober 2014

27 december

Na 2 koele kerstkaarten dit keer een tropisch exemplaar.
Vorige maand was ik bij The Crafting Cafe de gelukkige winnaar en mocht een CD van Ooh La La Creations uitzoeken. Ik heb gekozen voor Festive Funnies en de afbeelding december 27th gebruikt voor een tropische kerstkaart.
Ik heb gebruik gemaakt van de pyramide sheet en het decoupage vel. Omdat ik snel kramp in mijn vingers krijg van veel 3D knippen, vond ik dit een mooie gelegenheid om de Pixscan mat van Silhouette uit te proberen. Maar dat lukte niet helemaal zoals ik wilde; ik denk dat ik met een andere instelling moet scannen. Het aan-elkaar-plakken van de 2 gescande delen ging wel fantastisch. Uiteindelijk heb ik van het decoupage vel alleen de kerstman (2 delen) en de ondergrond gebruikt; de rest is van het pyramidevel. Deze techniek heb ik voor het eerst gebruikt en eigenlijk vind ik het best een leuk effect geven.
Maar alleen de CD-afbeelding gebruiken is mijn eer te na (al is het wel handig als ik kaarten en tijd te kort kom).
De winterkleding, de zon en de zonnebrandtube zijn bestanden uit de Silhouette shop. Deze met de print en cut functie gemaakt. Ik kon zo ook meteen de Stick It uittesten met de Cameo. De zonnebril van de zon nog een 2e keer geprint en gesneden en van Glossy Accents voorzien.
De waslijn gemaakt van twine, de knijpertjes zijn dunne strookjes karton.
Van de bedeltjes het oogje afgeknipt.
Omdat je zoveel lettertypes kunt gebruiken met de Cameo, worden mijn 'gewone' stansalfabetten een beetje vergeten. Maar foamrubberplaat is voor de Cameo niet geschikt en dan komen mijn stansen weer goed van pas. Dit lettertype van QuicKutz heet Sunshine ;-)

Uitdagingen:
Winter Wonderland (Tropical Christmas)
The ABC Challenge (V is for Vibrant)
A Gem of a Challenge (#130 Create a scene)
Crafty Hazelnut's Christmas Challenge (#199 Use something forgotten or never used)
Crafty Hazelnut's Christmas Challenge Extra (Anything Christmas Goes)

13 opmerkingen:

Gaby Dierx zei

Grappig!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Corrie zei

Hallo Liselot
Gefeliciteerd met je gewonnen prijs.
Wat een leuke kaart heb je gemaakt, leuk gedaan met 27 december, de kerstman op vakantie na de drukke tijd haha.
Lieve groetjes,Corrie

Nikki zei

What a great Christmas Card. That's the weather we have here in Australia. Love seeing Santa enjoying the sun. Thanks for sharing with us at ABC Challenges.

Nikki

rian zei

grappige kaart.
groetjes rian

aussie aNNie zei

Fabulous creation, wonderful colours and super awesome all over.xx
aNNie
The Journey is the Start

Erica ♥ zei


Wat een gaaf en mooi kaartje ☺

Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}

McCrafty's Cards zei

This is gorgeous I like your scene, Thanks for playing along with us at Gem of a Challenge , Good Luck
Kevin xx

Margret zei

erg leuk Liselot!

groetjes Margret

susiestacey zei

Such a fun card and perfect for the challenge.
Thank you for sharing at Winter Wonderland 'Tropical Christmas' challenge and good luck x Susan x

Kelly Lloyd zei

Haha this made me smile. What a fab fun scene
Thank you for sharing with us at a gem of a challenge
Hugs Kelly

Anita van Merode zei

Prachtige kaart!1 Vind hem gezellig mooi!!
Groetjes Anita

Hazel zei

Thanks for entering both of my CHNC challenges with your lovely crafting - hope to see you again soon. x

Little K Smith zei

A fantastic card! A perfect image for our theme and just what I think Santa will be doing!
Thank you for joining us at Winter Wonderland :)
Kelly.x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...